• tennis
  • bertENviola
  • poolstok
  • hoogspringer 2
  • judo

Spring voorwaarts!

Recruitmenttrend of business as usual?

Een paar maanden geleden ben ik gestart bij Springstaff, recruitmentspecialist in de eHealth sector, waar ik een interessante en prettige benadering van de opdrachtgevers en kandidaten zie. Onlangs heb ik dat weer mogen ervaren, bij de begeleiding van een kandidaat door een van mijn collega’s. Snel, eenvoudig en duidelijk, maar vooral persoonlijk en kritisch. De kandidaat heeft dit als prettig ervaren en voor mij was dit een duidelijke bevestiging dat ik bij Springstaff goed zit.

springstaff springSpring ook met ons mee naar een nieuwe lente en een nieuw geluid. Lente spreekt voor velen tot de verbeelding. In ons team staat lente symbool voor een grote verse stap voorwaarts. Wij leren steeds meer opdrachtgevers in de eHealth sector kennen en bouwen voort op relaties met oude vertrouwde opdrachtgevers. Nieuwe en reeds bekende kandidaten in de Zorg en ICT sector inspireren ons door van gedachten te wisselen over wat hun ervaringen zijn en hoe zij kijken naar de arbeidsmarkt.
Wat wij graag doen is de juiste match maken. Dat is wel de kern van het recruitment bij Springstaff. Wie ben je, wat wil je, bij welke organisatie pas je het beste en hoe kunnen wij jou daarmee vooruit brengen? De opdrachtgever kennen, weten welke organisatiecultuur er schuilt achter een vacature. Wij gaan voor persoonlijke benadering zonder de zakelijke kant uit het oog te verliezen. Verwachtingen worden gemanaged.

De frisse wind van de lente en al het nieuws wat gaat komen, we gaan er samen als team voor. Eind 2017, recruitmenttrends voor 2018 kwam je overal tegen. Het eerste kwartaal van 2018 is achter de rug. Tijd voor een laagdrempelige mini-evaluatie van een trend zoals wij die ervaren hebben of eigenlijk altijd al inzetten.

De zogenaamde candidate experience: laat deze vooral snel, eenvoudig, duidelijk en persoonlijk zijn. Voor ons niet echt een trend maar meer business as usual.
Iets wat ik dus weer recent heb meegemaakt: wat doe je met een kandidaat waar je een goed gevoel bij hebt en tegelijkertijd bij hem een drempel voelt om in gesprek te willen gaan met de opdrachtgever. Daar steek je extra veel tijd in. Mijn collega is er dan ook vol voor gegaan omdat zij veel potentie in hem zag en heeft niet alleen de kandidaat met een kritische blik benaderd (de zakelijk kant), maar ook persoonlijk door een meer coachende rol te pakken. Een uitgebreid interview en voorbereiden op het gesprek bij de opdrachtgever waren het gevolg. Vertrouwen geven aan de kandidaat, zonder overigens ‘vals te spelen’. Het gaat hierbij om de kandidaat bewuster te maken van wat hij allemaal al heeft laten zien. Hij heeft moeite om dit op een goede manier te presenteren en heeft daar meer tijd voor nodig. Toelichting aan de opdrachtgever was uitgebreid en duidelijk. De kandidaat is uitgenodigd bij de opdrachtgever en ook de opdrachtgever koos voor een traject op maat en snapte ook goed dat deze kandidaat veel potentie heeft.
Dat is mooi om te zien en een goed voorbeeld hoe je voor een persoonlijke benadering kunt kiezen zonder het zakelijke belang uit het oog te verliezen. De kandidaat is zeer tevreden met zijn sprong voorwaarts waar hij vol vertrouwen mee begonnen is. De opdrachtgever liet ons weten dat de kandidaat zich boven verwachting ontwikkelt en wij zijn weer blij dat we hebben mogen helpen deze vacature te vervullen.

Delen van ervaringen in de Ehealth sector

Springstaff is benieuwd naar jullie ervaringen van de eerste maanden van 2018. Heb je, als kandidaat, een persoonlijke en kritisch opbouwende benadering gekregen? En heeft dit misschien al die baan opgeleverd waar je altijd van droomde?
Of heb je, als opdrachtgever / hiringmanager de goede en minder goede kandidaten persoonlijk en positief behandeld, met altijd de juiste snelle opvolging? Is deze aanpak iets van de laatste tijd, of waren dit al reeds ingesleten gewoontes? De krapte op de arbeidsmarkt, zeker die in de zorg en ict sector neemt met de dag toe, dus snelheid, duidelijkheid, transparantie en de sfeer tijdens de gesprekken is belangrijker dan ooit.

Mocht je na het lezen van mijn ervaring geïnspireerd zijn en interesse hebben om eens met Springstaff van gedachten te wisselen voor een uitdaging in de zorg en ict sector, neem dan gerust contact op met mij of met een van mijn collega’s. Wij horen graag ook jouw verhaal!

Mooie lentedag,
Namens Springstaff

Sandie van Vliet

Contact

Springstaff
Benoordenhoutseweg 23
2596 BA Den Haag

 

Let op: parkeerplaats van Springstaff is aan de achterkant van ons kantoor. Daarom JOZEF ISRAELSLAAN 1 invullen in uw routeplanner. U kunt dan direct rechts de parkeerplaats oprijden. Onze parkeerplaats is de derde aan uw rechterhand.